Stef de Stoffer

maandag 4 juli 2011

Vossen in Feijenoord

Vossen in Feijenoord

In de zomermaanden organiseert Droomtheater op de woensdagmiddagen voor kinderen tot 8 jaar verschillende poppentheatervoorstellingen.Op woensdag 6 juli 2011 om 15 uur bezoekt poppenspeler Frans Hakkemars met zijn voorstelling Reintje de Vos het Koepelterrein Mallegat.
Reintje de Vos is een bewerking van het eeuwenoude verhaal Van den Vos Reynaerde, het oudste Nederlandse boek. Tijdens een zwerftocht door de wijk Feijenoord ontmoet Franciscus een vos die hem wel wil helpen tegen de muizenplaag. Reintje de Vos heeft echter meer oog voor Coppe de kip. Hoe gaat de dierenvriend Franciscus dat aanpakken? Cultureel Erfgoed in een nieuw jasje in de wijk Feijenoord. De vijf regels van de wijk – ik heb respect voor anderen, ik ben aardig voor anderen, ik ga netjes om met mijn omgeving, ik kom op tijd en ik luister naar anderen - zijn in de voorstelling verwerkt.
In plaats van poppen in de ouderwetse poppenkast gebruikt Droomtheater een fiets en een kar. Decors Frans van der Horst, kostuums Ine Keitz.
Na de voorstelling is er gelegenheid voor de kinderen zelf te spelen met kleine vossen (handpoppen).en muizen.
Tevens zullen er filmopnamen gemaakt worden voor een film over Spelen in Feijenoord
Voor informatie: Joanne Oussoren www.droomtheater.com 0648157751

Geen opmerkingen:

Een reactie posten